Le Forum de l'Alliance Francophone

Nouvelles:

Auteur Sujet: NCSSM Grid Computing Project  (Lu 6394 fois)

Hors ligne ThierryH

• Membre d'honneur
  • Boinc'eur devant l'éternel
  • *
  •   
    • Keep4eveR
Réponse #25 le: 11 May 2007 à 14:05
Citation de: Thrr-Gilag

Parent Contact
Throughout the year, the staff provides parents or guardians with information about each student%u2019s development and various activities the School is sponsoring. Parents or guardians receive newsletters, monthly calendars of events, and mailings for special events such as College Eve. Parents also can access At-a-Glance on the NCSSM web page to see what is happening on campus.

Parents or guardians receive formal contact from the residential life staff in the form of a progress report which is included with trimester report cards. This report evaluates a student%u2019s adjustment to the School environment, cooperation with staff, and compliance with expectations. Parents or guardians may be contacted any time a student is experiencing problems of a residential or academic nature.

Parents or guardians are called any time a student is not accounted for or is more than one hour late for the final curfew. This is not done as a punitive measure, but to give information to the parents or guardians in case an emergency is involved. Parents/guardians are contacted any time a student%u2019s medical condition warrants it, or if a student is taken to the hospital emergency room.

Je vous laisse faire votre propre avis ^^ :p

Je modifie donc légèrement ce que j'ai dis:

Ceux sont des pré-ados qui font mumuse avec les ordinateurs de leur collège :D

Hors ligne tibidao

• Membre d'honneur
  • *
  •   
    • Le forum de l'Équipe de la science
Réponse #26 le: 13 May 2007 à 18:13
Ce ne sont pas des pré-ados, ils sont en classe "junior" et "senior", ce qui correspond (si je me rappelle bien) aux classes de seconde et première en France. Donc ce sont des ados....  :p

L'Équipe De La Science recrute !
Venez faire un tour sur notre forum : http://www.boincedls.org/forum/
Vous pouvez aussi rejoindre notre groupe facebook : Équipe De La Science - AF - BOINC

Hors ligne Damien

• EDLS
Réponse #27 le: 06 November 2007 à 10:25
Désormais, suppression de l'utilisateur du jour et impossibilité temporaire de se créer un compte pour ceux qui ne sont pas inscrits (afin de lutter contre les spams).

De toute façon, il n'y a toujours pas de WU sur ce "projet" où l'AF compte 9 inscrits.