Le Forum de l'Alliance Francophone

Nouvelles:

Auteur Sujet: Magnetism@home  (Lu 39479 fois)

0 Membres et 1 Invité sur ce sujet

En ligne JeromeC

  • CàA
  • Boinc'eur devant l'éternel
  • *****
  • Messages: 31106
  •   
Réponse #175 le: 20 September 2010 à 17:37
En demandant sur le forum de BAM ? ;)

A quoi bon prendre la vie au sérieux, puisque de toute façon nous n’en sortirons pas vivants ? (Alphonse Allais)



Hors ligne [AF>Libristes>Jip]Augure

  • Méchant modo
  • Boinc'eur devant l'éternel
  • ******
  • Messages: 4703
  •   
Réponse #176 le: 20 September 2010 à 18:07
MOI  :eek: en anglais  :eek: sur un forum  :eek:... je vais essayer   :siflotte:
 :lol:

je part, je verrais ca se soir ! ;)

>>


Hors ligne Jeannot Le Tazon

  • Boinc'eur Confirmé
  • ***
  • Messages: 279
  •   
Réponse #177 le: 12 September 2011 à 17:49
Infos !!!!

Metastable states.
Sep 11, 2011
The last run with antialiasing had enough precision to resolve (at least some of) the metastable states. In particular, it allows to build the region of existence of metastable vortices: map_0.5, map_1.0, map_1.5. These three maps correspond to different comparison tolerances (in percents) in the algorithm for metastable state detection (the lower barriers are considered passable). As one can see, the dependence on the tolerance in most regions on the map is rather small to make it sound. This result is new, because the boundary does not completely fit any of the known partial results for the vortex stability line. Right now I'm working on analytical model to supplement this numerical map. There will be no new WUs for some time, probably. This is because in the light of the new developments in the underlying theory the program will have to be significantly modified, to cover much wider array of cases. (moreover, there are even further developments, which I'm readying for publication right now). But, even if there are no new WUs for a while, please consider the project alive. Numerical calculations constitute only a part of it, the smaller part.


Hors ligne samuel debergh

  • Boinc'eur devant l'éternel
  • *****
  • Messages: 3607
  •   
Réponse #178 le: 12 September 2011 à 18:46
oh des news!



Hors ligne Jaehaerys Targaryen

  • CàA
  • Boinc'eur devant l'éternel
  • *****
  • Messages: 10388
  •   
Réponse #179 le: 12 September 2011 à 19:08
Juste pour nous dires qu'il travaille sur l'algorithme et que le projet et encore en vie... mais pas de taf pour l'instant...



Twitter : devweborne // Chaine Youtube : https://www.youtube.com/channel/UCXcoCd-1UlHpYIYzNER0n1Q


Hors ligne samuel debergh

  • Boinc'eur devant l'éternel
  • *****
  • Messages: 3607
  •   
Réponse #180 le: 17 September 2011 à 11:17
ah ok il devrait re avoir du taf à l'avenir ( de toute façon on a tous autres chose à faire en ce moment entre le raid les badges lol)



Hors ligne Jaehaerys Targaryen

  • CàA
  • Boinc'eur devant l'éternel
  • *****
  • Messages: 10388
  •   
Réponse #181 le: 12 October 2012 à 18:04
Oct 8, 2012
There are, actually, new and exciting things in the data we have computed ! I have prepared a paper on this, which is currently being submitted for publication. This paper references as supplemental material the computed data, which I'm releasing now as Magnetism@home data release 1. More details are in the README file of the archive. The paper itself will be available later, as soon as it passes review.



Twitter : devweborne // Chaine Youtube : https://www.youtube.com/channel/UCXcoCd-1UlHpYIYzNER0n1Q


En ligne JeromeC

  • CàA
  • Boinc'eur devant l'éternel
  • *****
  • Messages: 31106
  •   
Réponse #182 le: 13 October 2012 à 13:29
Citer
Nous avons trouvé des choses nouvelles et très intéressantes dans les données qui on été calculées ! J'ai préparé un article à ce sujet qui est en train d'être soumis à publication. Cet article vient en complément des données calculée, que je livre ici. Plus de détails se trouvent dans le fichier README de l'archive. L'article sera disponible dès qu'il aura été approuvé.

A quoi bon prendre la vie au sérieux, puisque de toute façon nous n’en sortirons pas vivants ? (Alphonse Allais)



Hors ligne modesti

  • CàA
  • Boinc'eur devant l'éternel
  • *****
  • Messages: 19058
  •   
    • Brocantes en Bourbonnais
    • E-mail
Réponse #183 le: 13 October 2012 à 15:29
Merci Poly et Jéjé :jap:


Viendez chez nous, cause qu'on est les meilleur(e)s :D


In memoriam Jip - In memoriam Cocagne